HTML

Válogatott levelek

A levél az emberi érzelmek legközvetlenebb írásbeli kifejezésformája, az emberi érintkezés, a lelkek egymásra találásának különös alkalma és lehetősége.Nemcsak érdekfeszítõ olvasmányok, hanem igen fontos dokumentumok, jelentõs források is a lelki élet búvárai, meg a társadalom és az irodalom kutatói számára... Versek, melyek akár levél helyett is íródhattak volna...[szerintem]

Friss topikok

 

Ambrus Zoltán levele Benkő Etelkához
1893.] nov. 24/25. Éjjeli 4 óra.

Csak most jutok hozzá, édes kis angyalom, hogy magának írhassak, pedig egész nap, mindenütt, minden munkám közben, látom a maga édes, szép szemeit, és bizony nehezemre esik leőrölni azt a sok mindenféle dolgot, ami engem mind nem érdekel. Ne haragudjék, hogy csak így írok; nincs más papírom, s nem akarom megvárni a reggelt.

Arra szeretném kérni: írná meg kivételképpen azokat a mindennapi apró históriákat, amelyek maga előtt „közömbösek”, de előttem nem, mert maga körül történnek. Nem volt valami boszankodása az én kérésem miatt, amelyet olyan jó szívvel teljesített a kedvemért, édes kis drágám?!

Ugy-e nem határoz a szerződés dolgában, amíg meg nem állapodtunk?… Az igazat megvallva, kezdek nagyon aggódni. Mondja, mit gondol, nem fogja-e egyszer megbánni, hogy áldozatot hoz értem?!

Csókolja meg helyettem Édes Mamájának a kezét (nagy hálával vagyok iránta) s szeressen egy kicsit.

Aki örökre a tiéd

-*-

(Ambrus Zoltán (1861–1932) író, műfordító, kritikus. Felesége Benkő Etelka.)

-*-

(Benkő Etelka (1874–1921) énekesnő; Ambrus Zoltánnal 1893 nyarán ismerkedett meg, s 1894 júniusában feleségül ment hozzá. 1902-től az Operaház tagja volt.)


-*-*-*-*-*-*-

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://levelbonto.blog.hu/api/trackback/id/tr32041742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása