HTML

Válogatott levelek

A levél az emberi érzelmek legközvetlenebb írásbeli kifejezésformája, az emberi érintkezés, a lelkek egymásra találásának különös alkalma és lehetősége.Nemcsak érdekfeszítõ olvasmányok, hanem igen fontos dokumentumok, jelentõs források is a lelki élet búvárai, meg a társadalom és az irodalom kutatói számára... Versek, melyek akár levél helyett is íródhattak volna...[szerintem]

Friss topikok

Osvát Ernő levele Gyulai Mártának
Budapest, 1928. augusztus 2.

Kedves, – mintha az ujjaival lefogná a szememet, hogy felébredjek a távolság rossz álmából és lássam, mind amiről beszél; a hangja, a Maga hangja az én valóságérzésem éneke; hallom, hát vagyok; legyek, hogy halljam!

Ugye, jól van? Akkor nem bánom, ha itt lassan múlik is az időm.

Vajjon megkapta a két levelemet? Ezt a pár sort máris fel kell adnom, hogy Bergenben találja; aztán Hamburgba írok – s majd sokat oda, ahol időzni fog. Nagy meleg van itt, néha fáj kicsit a fejem, s a tennivalóim nagyrészt tennivalók maradnak.

Én egy levelet kaptam, de látom az Idáéit. Maga tud fogalmat adni arról, ami körülveszi. Táj és mese minden lapja. Minden betűje szépség nekem. Tudja? akarja? Hallgat rám?

Kedvesem, Márta, kezét csókolom

-*-

(Gyulai Márta költő, kritikus. A Nyugat köréhez tartozott; novellái, versei, kritikái jelentek meg a húszas és a harmincas években.)


-*-*-*-*-*-*-

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://levelbonto.blog.hu/api/trackback/id/tr992037745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása