HTML

Válogatott levelek

A levél az emberi érzelmek legközvetlenebb írásbeli kifejezésformája, az emberi érintkezés, a lelkek egymásra találásának különös alkalma és lehetősége.Nemcsak érdekfeszítõ olvasmányok, hanem igen fontos dokumentumok, jelentõs források is a lelki élet búvárai, meg a társadalom és az irodalom kutatói számára... Versek, melyek akár levél helyett is íródhattak volna...[szerintem]

Friss topikok

Vincent van Gogh levele testvérének, Théonak íródott, St. Rémy intézetéből, ahol rohamai miatt ápolták.

 

Meg kell mondanom, hogy úgy hiszem, jól tettem, hogy ide jöttem. Már csak azért is, mert azzal, hogy ebben az állatkertben a különféle bolondok vagy őrültek életének valóságát látom, elhagy a ködös félelem és rettegés, és lassan-lassan az őrültséget úgy nézem, mint egy más betegséget. Ezen kívül a környezetváltozás is, úgy látom, jót tesz. A helyi orvos hajlik afelé - legalábbis, amennyire tudom - hogy betegségemet epilepsziás rohamnak tekintse. De én nem kérdeztem részletesebben.
Megkaptad a ládát a képekkel? Kíváncsi volnék, ártott-e nekik a szállítás vagy sem? Két másik képen dolgozom, az egyik egy lila írisz, a másik egy orgonabokor. Két olyan motívum, amit az itteni kertben találtam.
A munka iránti kötelezettségérzésem újra jelentkezik, és hiszem, hogy munkaképességem is meglehetősen hamar visszatér. De a munka gyakran annyira felemészt, hogy azt hiszem, életemben már nem is tudok egyebet elintézni.

1889. május 8.

(1890. július 24-én írta Vincent utolsó levelét Theonak. Július 27-én, vasárnap az Auvers-i házhoz közel, a déli forróságban szíven lőtte magát. Nagyon megsérült, de saját lábán ment haza. Amint Theo értesült a történtekről, azonnal odautazott. Van Gogh úgy tett, mintha nem szenvedne, pipázott és hosszan beszélgetett vele.
1890. július 29-én, éjjel fél kettőkor halt meg.)

-*-*-*-*-*-*-

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://levelbonto.blog.hu/api/trackback/id/tr932026854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása