HTML

Válogatott levelek

A levél az emberi érzelmek legközvetlenebb írásbeli kifejezésformája, az emberi érintkezés, a lelkek egymásra találásának különös alkalma és lehetősége.Nemcsak érdekfeszítõ olvasmányok, hanem igen fontos dokumentumok, jelentõs források is a lelki élet búvárai, meg a társadalom és az irodalom kutatói számára... Versek, melyek akár levél helyett is íródhattak volna...[szerintem]

Friss topikok

Somlyó Zoltán - Füst Milánnak

[Kisalakú boríték, lila tintával címezve, ahogyan a levél is azzal íródott.]

Címzés:
Nagyságos
Dr Füst Milán Úrnak
a költônek

Budapest
XI. Budaörsi-út 18.

Sürgôs!
Express! [S. Z. kézírásával]
Expressz [címke, és:] Levélgyujtôszekrény útján adatott fel. [pecsét]

[A boríték hátoldalán:]
F: Somlyó Zoltán, Bpest, XI.
Kruspér-u. 7.

Édes Barátom, Milán,

Tizennyolcadik napja betegen fekszem s 1-2 nap múlva be kell feküdnöm a szeretetházba. Igen komoly kéréssel fordulok most Hozzád s remélem, teljesíted.
Patai József, a Múlt és Jövô szerkesztôje, még megbetegedésem elôtt megbízott azzal, hogy írnék néki Kosztolányi és a zsidóság címmel cikket. Ez a felszólítás elôttem is igen jogosnak tetszett, mert épp akkoriban hallottam sugdolózni bizonyos vádakról… Az én megbizatásom úgy szólt, hogy egészen tôlem függ, mit és hogy írok. Azt gondoltam, ha már bizonyos berkekben megindult a herce-hurcának igérkezô szóbeszéd, inkább én, a legjobb s a legmegértôbb barátok egyike legyek a Tónangebar!
A cikket megírtam. Ma már megkaptam a kefelevonatot is. De mégis most nyugtalanság fogott el. Mit tudhatom, jól írtam?e meg, amit megírtam, nem ártok?e ott, ahol egész lelkemmel használni akartam.
Kérlek szépen, gyere el még ma hozzám, olvasd el ezt a kefelevonatot s mondd meg, mehet?e ez? Teljesen a Te véleményedre bízom a cikk megjelenését.
És nagy öröm volna, ha kicsit itt lennél és beszélhetnék Veled. Hidd el.
Vár és ölel igaz barátod Somlyó Zoltán


Füst Milán - Somlyó Zoltánnak

1. [Névjegyen, borítékja nem található.]

Bpest, 1936, dec. 28, éjjel 1.kor

Kedves Zoltánom, éjjel tizenkettôkor hozták a leveledet. Azonnal elmentem volna Hozzád, de magam is betegen fekszem s minthogy holnap, kedden délelôtt orvosi látogatást várok, ha még felkászálódom is, nem lehetek ott délután elôtt. S ílyen sokáig nem akarlak váratni. Ezért kuldöm el a lányt Hozzád azzal a meleg kéréssel, kuldd el nekem a cikket, okvetlenul látni szeretném - s délután aztán vagy magam juttatom vissza Hozzád, vagy, ha mégse tudnék elmenni, visszaküldöm megjegyzéseimmel együtt. - Nagyon szeretnék különben beszélgetni Veled az állapotodról is, - Peterdi-Neubauertôl hallottam annyit, hogy valami ijedelemmel kerested fel ôt - s ez nagyon izgatott engem, de többet nem tudott, vagy nem is akart talán közölni, lévén titoktartásra kötelezve.
Ölellek addig is, míg nem találkozunk!
Milánod.

-*-*-*-*-*-*-

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://levelbonto.blog.hu/api/trackback/id/tr592024751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása