HTML

Válogatott levelek

A levél az emberi érzelmek legközvetlenebb írásbeli kifejezésformája, az emberi érintkezés, a lelkek egymásra találásának különös alkalma és lehetősége.Nemcsak érdekfeszítõ olvasmányok, hanem igen fontos dokumentumok, jelentõs források is a lelki élet búvárai, meg a társadalom és az irodalom kutatói számára... Versek, melyek akár levél helyett is íródhattak volna...[szerintem]

Friss topikok

Somlyó Zoltán számos levelet írt, mindegyikben segítséget kért.


Horváth Jánosnak 1936 februárjában

[A postabélyegzô alig olvasható. Borítékon:]
Nagyságos
Horváth János
Fôpénztárnok Urnak
báró Hatvany-iroda
Budapest
Nádor-u. 3.

[Boríték hátulján:]
Somlyó Z. Bpest, XI. Kruspér-u. 7.

Dárga jó Fôpénztárnok Ur,

abban állapodtunk meg, hogy hírt adok magamról, illetve állapotomról. Tegnapig voltam megfigyelés alatt, bár hôemelkedéseim már 4 nap alatt megszuntek. A jó gyanú most az, hogy valóban kiálltam egy tüdôgyulladást, amely nyomot hagyott, a rosszabbik gyanú pedig még ma is az, hogy echinococcus-om van. Egyelôre arról van szó, hogy minden hónapban egyszer át fognak világítani, mert ha echinococcus, akkor a daganatnak terjednie kell, sôt fájdalmat és lázt is okoz…
Nincs nap, hogy Önre ne gondolnék. Oly jó hozzám, olyan igazán megértô és nagylelku, oly nemes minden szavában, minden gesztiójában, hogy mindig újabb és újabb szomorúság, tudom, hogy nem mutathatom meg a hálámat. Igen sokat gondoltam most erre, amíg feküdnöm kellett… Azért persze többször is be kellett szaladnom a városba, anyagi ügyek miatt. A többek közt, képzelje el kérem, írtam egy tréfás jelenetet a Pódium-nak és kaptam érte 40 P-t. Sose hittem volna magamról. Az uj musorban fog menni, nehogy véletlenül megnézze, Uram, örökre kiábrándul belôlem. Irtam egy másikat is, angliai Erzsébetrôl, de azt nem fogadták el, (pedig az tényleg jó.)
A P.[esti] N.[apló]-nak is küldtem két szép verset, de nem közölték. A Szép szó-nál 2 versemet megvettek.
Lélekben is, testben is egészen megtörtek ezek a napok. És dacára minden vizsgálatnak és megállapitásnak, olyan gyomorfájdalmak kinoznak, hogy sem enni, sem aludni nem tudok. Valami uj Napoleon-könyv jelent meg, milyen jó lenne most ezeken az álmatlan éccakákon; nagyon jó könyv lehet. És most végre már kellene tennem valamit ebben a rémesen kellemetlen ügyemben, az állampolgárságiban és nincs erôm hozzáfogni, jelentkezni, stb. stb.
Elég hosszam untattam Önt: ennyibôl áll beszámolóm.
Kérem szépen, fogadja szeretô nagyrabecsülésem kifejezését és szivélyes üdvözlettel vagyok Önnek hálatelt, igaz híve és szolgája:

Somlyó Zoltán

-*-*-*-*-*-*-

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://levelbonto.blog.hu/api/trackback/id/tr112024742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása