HTML

Válogatott levelek

A levél az emberi érzelmek legközvetlenebb írásbeli kifejezésformája, az emberi érintkezés, a lelkek egymásra találásának különös alkalma és lehetősége.Nemcsak érdekfeszítõ olvasmányok, hanem igen fontos dokumentumok, jelentõs források is a lelki élet búvárai, meg a társadalom és az irodalom kutatói számára... Versek, melyek akár levél helyett is íródhattak volna...[szerintem]

Friss topikok

 

Móricz Zsigmond levele Kardosné Magoss Olgának
Budapest, 1926. június 25.

Nagyságos Asszonyom!

Bocsásson meg, de becsületes dolognak csak azt érzem, hogy a mellékelt csomagban az ön szép leveleit rendelkezésére bocsátom.

Kívánjon nekem szerencsét, én boldog vagyok, és kérem Istent, részeltesse önt is ebben az ajándékában.

Hálásan gondolok vissza arra az időre, mikor egy tiszta, nemes gazdag szív sugárzását éreztem, s alázattal kérem, bocsásson meg!

Kézcsókoló híve

Móricz Zs.

-*-

[ Első levelét a „Tündérkert”-ben találja meg, Olga! (IV. Kiadás.) ]

-*-

Kardos Gézáné Magoss Olga (szül. 1893) Magoss György debreceni polgármester leánya; 1915-től özvegy. Móricz Zsigmonddal 1925-ben ismerkedett meg Debrecenben, Ady Lajoséknál.

-*-*-*-*-*-*-

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://levelbonto.blog.hu/api/trackback/id/tr222165625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása