HTML

Válogatott levelek

A levél az emberi érzelmek legközvetlenebb írásbeli kifejezésformája, az emberi érintkezés, a lelkek egymásra találásának különös alkalma és lehetősége.Nemcsak érdekfeszítõ olvasmányok, hanem igen fontos dokumentumok, jelentõs források is a lelki élet búvárai, meg a társadalom és az irodalom kutatói számára... Versek, melyek akár levél helyett is íródhattak volna...[szerintem]

Friss topikok

 

Karinthy Frigyes levele  G… I…-nek
(1929)
 

Sietek, pár percem van. De nem azért, ahogy gondolod – csend és figyelem van, mosoly az ajkakon, nem volt egy hangos szó. Pár nap múlva a családom lemegy a Balaton mellé, én Pesten maradok.

Valami úgy dagad bennem, úgy ugrál a mellemben, én nem tudom, hogy beszéljek, úgy szégyellem magam, én eddig író voltam – ha írtam, levelet is, mindig komponáltam, vigyáztam, most mintha a Te kezed vezetné a tollam – olyan furcsa ez, nézd a stílusod! nem érzed? talán még az írásom is hasonlít a Tiédhez.

Rettenetesen szeretlek, mit szólsz hozzá? Mint a mennydörgős mennykő, úgy vágott főbe az a furcsa lehetetlen feltevés, hogy talán… talán… Te is –

Rémes. Hm? Mi?

Hogy mi lesz?

Az elejét látom. Csak a közepét nem látom, a végét is látom. Iskolában fogják tanítani a mi dolgunkat, fiam, az a gyanúm. Érettségi tétel leszünk.

„Kérem, Schwarz, beszéljen valamit Karinthy és G… legendás ügyéről. Hát, kérem. Talán a bécsi levelekből valamit.”

Hopp – vigyázni kell. Te drága.

Mitől görbült le a szád? Hű vagyok

K

-*-*-*-*-*-*-

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://levelbonto.blog.hu/api/trackback/id/tr912182023

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bad Pritt 2010.07.29. 05:13:34

Lehet, hogy megbuknék érettségin, ki az a G.I.?

Sir Humphrey · http://konzervatorium.blog.hu 2010.07.29. 09:20:55

igen, ezt akartam én is kérdezni, ez valahogy nekem is szürke...

Myzus 2010.07.29. 10:53:09

@Sir Humphrey: Az élet produkál néha szürke dolgokat is.
Forrás:mek.niif.hu/04900/04945/html/index.htm

Myzus 2010.07.29. 10:54:50

@nitro1: Forrás:mek.niif.hu/04900/04945/html/index.htm
Ettől függetlenül lehet mese is.:)

Myzus 2010.07.29. 11:10:12

@bor-you-my: Nem volt érettségi tétel.
G.I. egy kései szerelme volt.Valószínűnek tartom oka van annak, hogy a levél így kerűlt nyílvánosságra. :)
süti beállítások módosítása